סופ"ש אקטואלי: הקשר של מינוי 'השר' ליצמן לבנות הסמינרים • יוסי לזר

יוסי לזר 3 Comment on סופ"ש אקטואלי: הקשר של מינוי 'השר' ליצמן לבנות הסמינרים • יוסי לזר
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את רוב המצביעים של 'יש עתיד' ולפיד לא מעניינת הידיעה אם ח"כ ליצמן הוא שר או סגן שר בתפקיד שר או סגן שר שמשמש כשר בפועל, מה שמעניין אותם הרבה יותר – הם דברים כמו מתווה הגז או נפילות הבורסה בסין – דברים שמשפיעים בפועל על העתיד והפנסיה של כל אזרח, אפילו זהות המפכ"ל הבא מעניינת אותם הרבה יותר. אם כן מדוע לפיד כל כך נלחם על מינוי ליצמן לשר?

התשובה מחולקת לשניים, ההישג הראשון הוא כלפי יריביו מהשמאל ומהמרכז, לפיד מבין את מה שהמפלגות הליברליות הדוגלות ב'חיה ותן לחיות' לא כ"כ מבינות, וזה העובדה שרוב הציבור הישראלי שאינו שומר מצוות מחפש להזדהות עם המדינה, יש לו גאווה בערכי המדינה ואפילו מידה מסוימת של פטריוטיות כלפי המדינה וכלפי החברה הישראלית. ולכן הדרך מבחינת לפיד לכיסא ראש הממשלה עוברת דרך מסרים של חיזוק וחיבור החברה ע"י שותפות ונשיאה בעול של כל המגזרים יחד בחברה הישראלית. מסרים אלו מאוד מדברים היום לתושבי המדינה – הרבה יותר ממסרי השנאה והחרמות שבהם ניסה לפיד שוב להשתמש לפני הבחירות ונכשל.

ולכן, למרות שכביכול הדבר נותן הישג לליצמן שהפך לשר, תגובת לפיד הייתה כי "מהיום החרדים יהיו ליד שולחן הממשלה ויצטרכו להרים יד על מתווה הגז, בעסקת השבויים הבאה, במלחמה הבאה, בהסכם השלום הבא. מאחל לליצמן הצלחה" .

ההישג השני של לפיד הוא בעקיצה כביכול כלפי החרדים שעיקרה להראות כבל עם ועדה שבשביל כיסאולוגיה מוכנים למכור את האידאולוגיה. ולהראות שבעבור ישיבה בקואליציה ותפקידים בכירים  הם יעברו על הלאו המפורש של 'לא יהיו לך שרים בממשלת ישראל'.

'הישג' זה של לפיד נובע מחוסר הבנה בסיסי אצלו בהבנה של 'דעת תורה', בהבנה שכל שאלה וכל מקרה נשקלים לגופם של דברים וניתנת הנחיה ספציפית לכל מקרה ומקרה, ולאחר שמועצת גדולי התורה פסקה שבמצב הנוכחי על ליצמן להתמנות לשר, הרי שזו היא 'דעת תורה' ואלו הן ההנחיות שעל פיהם אנו פועלים.

גם כלפי ההישג הראשון של לפיד שעיקרו להראות איך הוא פועל לחיזוק החברה הישראלית על ידי זה שגורם לשותפות של החברה החרדית בתוכה – גם בזה ניתן להרוויח, שהרי היהודים מאז ומתמיד ידעו 'לגזול את החנית מיד המצרי' כשכל פעם זהות החנית או זהות המצרי משתנים.

כך שנוצר מצב שבו בית המשפט מוכיח פעם אחר פעם כי הוא 'מוציא את הערמונים מהאש' עבור הציבור החרדי בין אם זה שבוע שעבר בפסיקת בית המשפט בעניין קבלת הבנות לסמינרים ובין אם זה השבוע בעניין פסיקת בג"צ שקבע כי ח"כ ליצמן לא יוכל לשמש כסגן שר בתפקיד שר אלא ימונה לשר במשרה מלאה.

גם כעת בזכות הפסיקה הזו, אם נדע למנף את המינוי וההשפעה יחד עם הקרדיט הגדול שאנו מקבלים כעת ע"י המשך העשייה הרבה למען כלל אזרחי המדינה – הרי שייווצר מצב של "אתם חשבתם עלי רעה ואלוקים חשבהּ לטובה" ובבחירות הקרובות נזכה אנחנו להגדיל את מספר המנדטים החרדים ב40% גם בלי להיכנס ליחס של 40 -60.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    1. למה "השר" ליצמן בכותרת במרכאות ? תפרגן קצת. 2. כבל עם ועדה צ"ל קבל עם ועדה. הטעות הגדולה שבדבריך היא המשפט "נוצר מצב שבו בית המשפט מוכיח פעם אחר פעם כי הוא 'מוציא את הערמונים מהאש' עבור הציבור החרדי" אני בטוח כי גם רוב הקוראים לא מסכימים עם זה.